اپراتور زرد تعرفه سیم کارت اعتباری خود را افزایش داد
شنبه , 04 مرداد 1393 ساعت 17:38اپراتور دوم تلفن همراه کشور با سیاست چراغ خاموش، بدون اطلاع رسانی فراگیر اقدام به افزایش تعرفه سیم کارت های اعتباری خود کرده است.
هنوز چند روزی از سخنان 24 تیرماه1393 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فاز نهایی رومینگ ملی که گفته بود «تشکر می کنم از دواپراتوری که پس از اینکه خواهش کردم از اپراتورها تعرفه ها را به نفع مردم کاهش دهند، کاهش دادند که جای تشکر دارد...» نگذشته بود که اپراتور ایرانی- آفریقایی ایرانسل، تعرفه مکالمات و پیامک سیم کارت های اعتباری خود را در آستانه تعطیلات عید فطر بدون اطلاع رسانی فراگیر افزایش داده است.
این اقدام در حالی صورت پذیرفته که مدیر عامل اپراتور دوم در سخنانی که در سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ 26/3/93 منتشر شده اعلام کرده بود: «افزایش تعرفه برای سیم کارت های دایمی و اعتباری در دستور کار اپراتور دوم قرار ندارد»
بر اساس تعرفه های جدید، نرخ تعرفه یک دقیقه تماس درون شبکه از 620ریال به 669ریال و برون شبکه از 825ریال به 929ریال افزایش یافته است. علاوه بر افزایش تعرفه مکالمات، این اپراتور تعرفه پیامک فارسی را از 100 به105ریال و لاتین را از 160 به 199ریال افزایش داده است.
این افزایش تعرفه در حالیست که این اپراتور چندی پیش برای نشان دادن حسن نیت خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ تعرفه مکالمات برون شبکه سیم کارت های دائمی خود را اندکی کاهش داده بود. که البته مشترکین دائمی این اپراتور کمتر از دو درصد کل مشترکینش را تشکیل می دهد و مردم، ایرانسل را به سیم کارتهای اعتباریش می شناسند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به به دنبال این اقدام ایرانسل، این اپراتور ایرانی- آفریقایی را در جایگاه نورچشمی قرار داده و حتی برایش مجوز راه اندازی نسل سوم تلفن همراه را بصورت پایلوت در چند نقطه تهران صادر کرد. دکتر واعظی یقیناً نمی دانست که این اپراتور با ژست مذکور، در صدد افزایش ناگهانی تعرفه های سیم کارت های اعتباریش است، که بیشترین درآمدش از محل این مشترکین(اعتباری) حاصل می شود و اصولاً شعار «کیفیت بهتر و تعرفه پایین تر» فقط در عالم رؤیا تحقق پذیر است.
هنوز چند روزی از سخنان 24 تیرماه1393 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فاز نهایی رومینگ ملی که گفته بود «تشکر می کنم از دواپراتوری که پس از اینکه خواهش کردم از اپراتورها تعرفه ها را به نفع مردم کاهش دهند، کاهش دادند که جای تشکر دارد...» نگذشته بود که اپراتور ایرانی- آفریقایی ایرانسل، تعرفه مکالمات و پیامک سیم کارت های اعتباری خود را در آستانه تعطیلات عید فطر بدون اطلاع رسانی فراگیر افزایش داده است.
این اقدام در حالی صورت پذیرفته که مدیر عامل اپراتور دوم در سخنانی که در سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ 26/3/93 منتشر شده اعلام کرده بود: «افزایش تعرفه برای سیم کارت های دایمی و اعتباری در دستور کار اپراتور دوم قرار ندارد»
بر اساس تعرفه های جدید، نرخ تعرفه یک دقیقه تماس درون شبکه از 620ریال به 669ریال و برون شبکه از 825ریال به 929ریال افزایش یافته است. علاوه بر افزایش تعرفه مکالمات، این اپراتور تعرفه پیامک فارسی را از 100 به105ریال و لاتین را از 160 به 199ریال افزایش داده است.
این افزایش تعرفه در حالیست که این اپراتور چندی پیش برای نشان دادن حسن نیت خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ تعرفه مکالمات برون شبکه سیم کارت های دائمی خود را اندکی کاهش داده بود. که البته مشترکین دائمی این اپراتور کمتر از دو درصد کل مشترکینش را تشکیل می دهد و مردم، ایرانسل را به سیم کارتهای اعتباریش می شناسند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به به دنبال این اقدام ایرانسل، این اپراتور ایرانی- آفریقایی را در جایگاه نورچشمی قرار داده و حتی برایش مجوز راه اندازی نسل سوم تلفن همراه را بصورت پایلوت در چند نقطه تهران صادر کرد. دکتر واعظی یقیناً نمی دانست که این اپراتور با ژست مذکور، در صدد افزایش ناگهانی تعرفه های سیم کارت های اعتباریش است، که بیشترین درآمدش از محل این مشترکین(اعتباری) حاصل می شود و اصولاً شعار «کیفیت بهتر و تعرفه پایین تر» فقط در عالم رؤیا تحقق پذیر است.