دانلود کتاب | دانلود آزمون | دانلود حل المسائل » بررسی سهمیه ایثارگران در کنکور تا مهرماه مسکوت ماند

 
اخبار
» همه‌ی اخبار » فید اخبار
دانلود شاپ ، فروشگاه دانلود . روشی آسان برای کسب در آمد شما میتوانید با استفاده از دانلود شاپ ، موزیک ، فیلم ، تصویر ، قالب ، کتاب ، کلیپ و هر آنچه دانلود شدنی است بفروشید !
تخفیف 50 درصدی بانک مقاله
معرفی
دانلود کتاب , بانک مقاله , دانلود مقاله , دانلود سوال امتحانی , دانلود کنکور آزمایشی , بانک کتاب , کنکور****
توجه به محدودیت ها و عدم دسترسی به بسیاری از پایگاه های داده علمی معتبر، تارنمای http://www.bank-paper.ir در مردادماه سال 1392 جهت پاسخگویی به این نیاز دانشجویان، اساتید و پژوهشگران گرامی تاسیس شد. ما تمام تلاش خود را برای دسترسی به بالاترین سطح دسترسی به پایگاهای داده های علمی معتبر روز دنیا به کار می‌گیریم. امید به این است نظرات شما کاربران عزیز در هرچه بهتر شدن این تارنما مفید باشد . لازم به ذکر می باشد که فقط برای کتب فارسی ، عبارت " کتاب فارسی " درج شده است .در هنگام خرید دقت کنید مبلغ به هیچ وجه بازگشت داده نمی شود .
پشتیبانی

    ایمیل پشتیبانی : info@bank-paper.ir

موضوعات
نظرسنجی سایت

   بررسی سهمیه ایثارگران در کنکور تا مهرماه مسکوت ماند

سه شنبه , 13 شهریور 1397 ساعت 13:50

با توجه به اینکه از نظر زمانی تغییر در سهمیه ایثارگران به کنکور امسال نمی‌رسد و ارائه پیشنهادهای مختلف و متفاوت سازمان سنجش موظف شد تا پایان مهر ماه با در نظر گرفتن تمامی نظرات و طرح‌ها سهمیه و حد نصاب ایثارگران در کنکور را به کمیسیون ارائه دهد. 

وی گفت: پس از ارائه طرح نهایی و بررسی پیشنهادات برای این سهمیه تصمیم گرفته می شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: ما تابع قوانین هستیم و برای کنکور سال 97 نیز قانون همانند گذشته اعمال می شود.

وی درباره نظر کمیته آموزش عالی و ارائه پیشنهادهای مختلف در زمینه سهمیه ایثارگری در کنکورها گفت: نظرات بسیار متفاوت بود و به دلیل زمان بر بودن فرآیند کار کارشناسی، پیشنهاد عملی تا پایان مهرماه بررسی می شود.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی سه‌شنبه 16 مردادماه اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم درباره نحوه سهمیه بندی کنکور ایثارگران را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع دادند.

پس از آن کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ماموریت یافت پیشنهادهای مختلف درباره حد نصاب و یا تغییرات درصدهای مورد نظر در این بند را بررسی کنند. با توجه به زمان بر بودن موضوع و اینکه نتایج کنکور سراسری 97 در دهه سوم شهریورماه اعلام می شود، بررسی موضوع تا پایان مهرماه به تعویق افتاد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی چهارشنبه 30 خرداد 97 در جریان بررسی ماده واحده طرح اصلاح بند (الف) ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه درخصوص اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور را به این شرح اصلاح کردند.

ماده واحده- بند (الف) ماده 90 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14 اسفند 1395 به شرح زیر اصلاح می شود:

الف) الحاقات زیر در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه بعدی آن و در ماده 47 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) به شرح زیر صورت می گیرد:

سهمیه ورود با 5 درصد، سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش یافت.

نمایندگان با بررسی تبصره 1 این ماده واحده با آن مخالفت کردند بر این اساس این تبصره برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد؛ از آنجا که این تبصره مغایر برنامه ششم توسعه بود، به رأی دو سوم نمایندگان نیاز داشت.

براساس تبصره 1 ارجاعی به کمیسیون؛ در صورتی که سهمیه 25 درصد ایثارگران (مشمولان ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نشود و 5 درصد سهمیه اختصاصی همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد الشرایط نباشد، دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25 درصد ایثارگران را مازاد بر 5 درصد مذکور به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

همچنین نمایندگان با بررسی تبصره 2 این ماده واحده با آن مخالفت کردند که در نهایت این تبصره نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد؛ از آنجا که این تبصره مغایر برنامه ششم توسعه بود، به رأی دو سوم نمایندگان نیاز داشت.

براساس تبصره 2 ارجاعی به کمیسیون؛ کسب حداقل 80 درصد حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد در هر کد رشته محل) برای تمامی رشته محل ها الزامی است.

این میزان در مورد برخی رشته های گروه علوم تجربی (مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و دستیاری پزشکی و برخی رشته های علوم ریاضی مشتمل بر فنی و مهندسی) در آزمون سراسری و در تمامی رشته محل های کلیه مقاطع تحصیلات تکمیلی 85 درصد حدنصاب شرایط علمی است.

حکم این تبصره در اجرای قانون برنامه ششم بر حکم تبصره ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حاکم است.

راهنمای خرید
ابتدا برروی گزینه دانلود کلیک کنید ، سپس به صفحه انتخاب بانک منتقل میشوید ، آدرس ایمیل خود را وارد کنید ، بانک مورد نظر را انتخاب کنید ، سپس برروی رفتن به درگاه پرداخت کلیک کنید . بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی و پرداخت ، به سایت برگردانده میشوید ، لینک دانلود به شما داده میشود . این لینک تا 24 ساعت قابل استفاده خواهد بود . همچنین با استفاده از کد پیگیری و آدرس ایمیل داده شده میتوانید ، از قسمت پیگیری به مدیر سایت تیکت بزنید و یا مجددا محصول خریداری شده را دانلود کنید.
پیگیری خرید و دانلود مجدد
ایمیل شما :
کد پیگیری : 
جستجوی مقاله و سوال
برای جستجو کافیست بخشی از موضوع مورد نظر خود را وارد کنید
خرید از شما
در راستای بهبود کیفیت سایت در نظر داریم فایل های شما از جمله پروژه ( آمار ، کارافرینی و . . .) و دیگر موارد را خریداری کنیم . توجه داشته باشید فایل های موجود در اینترنت که به صورت رایگان یا پولی می باشد را به هیچ وجه خریداری نمی شود . روند به اینصورت می باشد که قسمتی از فایل را برای ما ارسال کرده در صورت تایید کیفیت و تکراری نبودن ، از شما خریداری می شود . برای تماس با از طریق زیر اقدام فرمایید : ایمیل : info@bank-paper.ir یا استفاده از فرم تماس با ما
اخبار دانشگاهی واستخدامی
امکانات سایت

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به Bank-paper.ir است .
هر گونه کپی برداری از مطالب ، محصولات ، قالب و سایر اجزای سایت طبق ماده 12 قانون جرائم رایانه‌ای پیگرد قانونی خواهد داشت و با متخلف به روشهای گوناگون برخورد خواهد شد .
 
به بانک مقاله امتياز دهيد

به اين صفحه امتياز دهيد

با تشکر از حمايت شما