رونمایی از برخی دریافت های میلیاردی کیهان از دولت
سه شنبه , 12 آذر 1392 ساعت 16:45روزنامه کیهان در یکی از اخبار خود با عنوان «گلایه یک سایت زنجیرهای از تیم رسانهای دولت»، نقد سازنده «انتخاب» به ساختار رسانه ای دولت را پایه تحلیل های موهوم خود قرار داد.
به گزارش «انتخاب» ؛ این روزنامه که به جز دریافت یارانه های میلیاردی، براساس قرارداد تامین اجتماعی دولت احمدی نژاد، ماهیانه 40 میلیون تومان (سالیانه 480 میلیون تومان) از تامین اجتماعی به خاطر یک آگهی کلیشه ای در صفحات میانی خود و 600 میلیون تومان از معاونت مطبوعاتی بابت آگهی های دولتی پول می گیرد، در حالی از نقد سازنده ی «انتخاب» دچار سردرگمی شده که «انتخاب» - که بیشترین حمایت گفتمانی از دکتر روحانی پیش و قبل از انتخابات داشته است - هیچ گونه ارتباط مالی و تشکیلاتی با دولت نداشته و ندارد.
این در حالیست که مدیرمسئول انتخاب در پیگیری خبرنگار این سایت درباره حملات کیهان گفت: مشی ما سکوت و سعه صدر دربرابر این گونه انتقادات و واگذار کردن قضاوت به افکار عمومی است.
در متن خبر کیهان آمده است:
مسئول ساماندهی سیستم رسانهای دولت مشخص نیست و همین امر خود را در گزارش صد روزه دولت نشان داد.
سایت انتخاب درباره این تحلیل خود با اشاره به اینکه دولت نتوانسته کار رسانهای خود را سامان دهد، مینویسد: از یک سو بخشهای مختلف رسانهای دولت در صف نظیر ایرنا، ایسنا، برنا، پانا، مؤسسه ایران و سایر روزنامههای دولتی و نشریات روابط عمومی با بحران در تولید محتوای مناسب در جهت ارائه خدمات دولت مواجهند و از سوی دیگر بخشهای ستادی رسانهای دولت، نظیر معاونت ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و شورای اطلاعرسانی دولت نیز نتوانستهاند در حوزه ساماندهی رسانهای جریان حامی دولت موفق عمل کنند و اکثریت قریب به اتفاق فعالان رسانهای حامی جریان اعتدال و اصلاحطلب، از این سردرگمی و فقدان توجه و راهبری ناراضی هستند. از سوی دیگر، نبود دانش و توانمندی رسانهای مناسب در فعالیتهای رسانهای دولت که بخشی از آن در گفتگوی تلویزیونی رئیسجمهور با ضعف در ایجاد ارتباط رسانهای میان مسئولان دولتی با افکار عمومی نمودار گردیده است، نشان میدهد که هنوز دولت اعتدال فاقد راهبرد رسانهای است.
انتخاب میافزاید: «به نظر میرسد این شرایط، بیش از هر مسئله دیگری معلول تعدد مدیریت درحوزه رسانه است و مشخص نیست از میان مشاور رسانهای رئیس جمهور، رئیس شورای اطلاعرسانی دولت (رئیس دفتر رئیس جمهور)، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاون ارتباطات نهاد ریاست جمهوری و دستیار ویژه رئیس جمهور، چه کسی مسئولیت ساماندهی و مدیریت سیستم رسانهای دولت را برعهده دارد».
گفتنی است برخی خبرها از رقابت شدید در میان گروههای مدعی حمایت از دولت برای تصدی رسانههای دولتی حکایت میکند. در عین حال شماری از نشریات زنجیرهای به شدت در تلاشند که عملاً به دولت خط بدهند و با فضاسازی و قالببندی، آنها را در کانالهای پیشساخته راه ببرند.