دانلود کتاب | دانلود آزمون | دانلود حل المسائل » تحقیق داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن

 
اخبار
» همه‌ی اخبار » فید اخبار
دانلود شاپ ، فروشگاه دانلود . روشی آسان برای کسب در آمد شما میتوانید با استفاده از دانلود شاپ ، موزیک ، فیلم ، تصویر ، قالب ، کتاب ، کلیپ و هر آنچه دانلود شدنی است بفروشید !
تخفیف 50 درصدی بانک مقاله
معرفی
دانلود کتاب , بانک مقاله , دانلود مقاله , دانلود سوال امتحانی , دانلود کنکور آزمایشی , بانک کتاب , کنکور****
توجه به محدودیت ها و عدم دسترسی به بسیاری از پایگاه های داده علمی معتبر، تارنمای http://www.bank-paper.ir در مردادماه سال 1392 جهت پاسخگویی به این نیاز دانشجویان، اساتید و پژوهشگران گرامی تاسیس شد. ما تمام تلاش خود را برای دسترسی به بالاترین سطح دسترسی به پایگاهای داده های علمی معتبر روز دنیا به کار می‌گیریم. امید به این است نظرات شما کاربران عزیز در هرچه بهتر شدن این تارنما مفید باشد . لازم به ذکر می باشد که فقط برای کتب فارسی ، عبارت " کتاب فارسی " درج شده است .در هنگام خرید دقت کنید مبلغ به هیچ وجه بازگشت داده نمی شود .
پشتیبانی

    ایمیل پشتیبانی : info@bank-paper.ir

موضوعات
نظرسنجی سایت

   تحقیق داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن

دوشنبه , 28 تیر 1400 ساعت 18:18 دسته بندی :

تحقیق داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن

فرمت : ورد ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 85

حجم : 500 کیلوبایت

ارائه شده در دانشگاه معتبر و نمره کامل گرفتن در تحقیق

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب . . .

فهرست مطالب

فصل اول:  مقدمه

2-1داده کاوی و یادگیری ماشین4

2-2ابزارها و تکنیک های داده کاوی5

2-3روشهای داده کاوی6

2-3-1روشهای توصیف داده ها7

2-3-2روشهای تجزیه و تحلیل وابستگی 7

2-3-3روشهای دسته بندی و پیشگویی7

2-3-4درخت تصمیم 8

2-3-5-شبکه عصبی 8

2-3-6-  استدلال مبتنی بر حافظه 9

2-3-7-ماشین های بردار پشتیبانی 9

2-3-8-روشهای خوشه بندی  10

2-3-9-   روش K-Means10

2-3-10-شبکه کوهنن 10

2-3-11-روش  دو گام11

2-3-12-روشهای تجزیه و تحلیل نویز11

2-4دسته های نامتعادل]صنیعی آباده 1391[.11

2-4-1راهکار مبتنی بر معیار12

2-4-2-راهکار مبتنی بر نمونه برداری12

2-5پیشینه تحقیق13

منابع و مأخذ16

منابع فارسی16

منابع انگلیسی16

منابع

]صنیعی آباده 1391[ صنیعی آباده محمد، (1391)، “داده کاوی کاربردی”، چاپ اول، نشرنیازدانش، تهران-ایران

]عنبری 1389[ الهام عنبری، (1389)، “طبقه بندی ریسک بیمه گذاران در رشته بیمه بدنه اتومبیل با استفاده از داده کاوی”،

] فولادی نیا و همکاران 1392 [ فولادی نیا بابک، کرمی زاده فرامرز، دستغیبی فرد غلامحسین، سامی اشکان، (1392)، “کشف تقلب در بیمه اتومبیل با استفاده از روش های داده کاوی”، هفتمین کنفرانس داده کاوی ایران، 19 و 20 آذر، تهران

]فولادی نیا 1392[ فولادی نیا بابک، (1392)، “کشف تقلب در بیمه اتومبیل با استفاده از روش های داده کاوی”، پابان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده آموزشهای الکترونیکی، دانشگاه شیراز

[Tan et al 2006] Pang-Ning Tan, Michael Steinbach and Vipin Kumar, “Introduction to Data Mining”, Addison Wesley, 2006.

[Wilson 2003] Wilson, H. J (2003), “An analytical approach to detecting insurance fraud using logistic regression”, Journal of Finance and Accountancy, Vol. 1, pp. 1-15.

[Liu et. al 2012 ]Liu Jenn-Long, Chen Chien-Liang and Yang Hsing-Hui (2012), “Efficient Evolutionary Data Mining Algorithms Applied to the Insurance Fraud Prediction”, International Journal of Machine Learning and Computing, Vol. 2, No. 3, pp. 308-314.

[Osmar 1999] Osmar, R. Zaïane (1999), “Principles of Knowledge Discovery in Databases”, University of Alberta.

[Patil et. al 2012 ] Patil S. P. , Patil U. M. and Borse S. (2012), “ The novel approach for improving apriori algorithm for mining association rule”, World Journal of Science and Technology 2012, 2(3):75-78, Proceedings of “National Conference on Emerging Trends in Computer Technology (NCETCT-2012), Held at R. C. Patel Institute of Technology, Shirpur, Dist. Dhule, Maharashtra, India.

[Phua et. al 2004]Phua C. , Alahakoon D. & Lee V. (2004), “Minority report in fraud detection: classification of skewed data”, Sigkdd Explorations, vol. 6, no. 1, pp. 50-9.

[Wilson and Martinez 1997] Wilson D. Randall and Martinez Tony R “Improved Heterogeneous Distance Functions”,  Journal of Artificial Intelligence Research, Volume 6, pages 1-34.

[Allahyari Soeini et. al 2012] Allahyari Soeini R  and Vahidy Rodpysh K (2012), “Applying Data Mining to Insurance Customer Churn Management”, “Third International Conference, ICICA 2012, Chengde, China, September 14-16, 2012. Proceedings, Part I (Communications in Computer and Information Science)

2-1-داده کاوی و یادگیری ماشین

داده کاوی ترکیبی از تکنیک های یادگیری ماشین، تشخیص الگو، آمار، تئوری پایگاه داده و خلاصه کردن و ارتباط بین مفاهیم و الگوهای جالب به صورت خودکار از پایگاه داده شرکتهای بزرگ است. هدف اصلی داده کاوی کمک به فرآیند تصمیم گیری از طریق استخراج دانش از داده هاست [Alpaydin 2010].

هدف داده کاوی آشکار کردن روندها یا الگوهایی که تا کنون ناشناخته بوده اند برای گرفتن تصمیمات بهتر است که این هدف را بوسیله به کارگیری روشهای آماری همچون تحلیل لجستیک و خوشه بندی و همچنین با استفاده از روشهای تحلیل داده به دست آمده از رشته های دیگر )همچون شبکه های عصبی در هوش مصنوعی و درختان تصمیم در یادگیری ماشین(  انجام میدهد[Koh & Gervis 2010] .  چون ابزارهای داده کاوی روند ها و رفتارهای آینده را توسط رصد پایگاه داده ها برای الگوهای نهان پیش بینی می کند با عث می شوند که سازمان ها تصمیمات مبتنی بر دانش گرفته و به سوالاتی که پیش از این حل آنها بسیار زمان بر بود پاسخ دهند [Ramamohan et. al 2012 ] .

داده کاوی یک ابزار مفید برای کاوش دانش از داده حجیم است. [Patil et. al 2012 ]. داده کاوی یافتن اطلاعات بامعنای خاص ازیک تعداد زیادی ازداده بوسیله بعضی ازفناوری ها به عنوان رویه ای برای کشف دانش ازپایگاه داده است، که گام های آن شامل موارد زیر هستند [Han and Kamber 2001] .

1-پاک سازی داده ها :حذف داده دارای نویز و ناسازگار

2-یکپارچه سازی داده: ترکیب منابع داده گوناگون

3-انتخاب داده: یافتن داده مرتبط با موضوع از پایگاه داده

4-تبدیل داده: تبدیل داده به شکل مناسب برای کاوش

5-داده کاوی: استخراج مدل های داده با بهره گیری از تکنولوژی

6- ارزیابی الگو: ارزیابی مدل هایی که واقعا برای ارائه دانش مفید هستند

7-ارائه دانش: ارائه دانش بعد ازکاوش به کاربران بوسیله استفاده از تکنولوژیهایی همچون ارائه بصری [Lin & Yeh 2012] .

2-2 -ابزارها و تکنیک های داده کاوی

با توجه به تنوع حجم و نوع داده ها، روش های آماری زیادی برای کشف قوانین نهفته در داده ها وجود دارند. این روش ها می توانند با ناظر یا بدون ناظر باشند. [Bolton & Hand 2002]  در روش های با ناظر، نمونه هایی از مواردخسارتی موجود است و مدلی ساخته می شود که براساس آن، خسارتی یا غیر خسارتی بودن نمونه های جدید مشخص می شود. این روش جهت تشخیص انواع خسارت هایی مناسب است که از قبل وجود داشته اند]فولادی نیا و همکاران 1392[ .

روش های بدون ناظر، به دنبال کشف نمونه هایی هستند که کمترین شباهت را با نمونه های نرمال دارند. برای انجام فعالیت هایی که در هر فاز داده کاوی باید انجام شود از ابزارها و تکنیک های گوناگونی چون الگوریتمهای پایگاه داده، تکنیکهای هوش مصنوعی، روشهای آماری، ابزارهای گرافیک کامپیوتری و مصور سازی استفاده می شود. هر چند داده کاوی لزوما به حجم داده زیادی بعنوان ورودی نیاز ندارد ولی امکان دارد در یک فرآیند داده کاوی حجم داده زیادی وجود داشته باشد.

در اینجاست که از تکنیک ها وابزارهای پایگاه داده ها مثل نرمالسازی، تشخیص و تصحیح خطا و تبدیل داده ها بخصوص در فازهای شناخت داده و آماده سازی داده استفاده می شود. همچنین تقریبا در اکثرفرآیند های داده کاوی از مفاهیم، روشها و تکنیک های آماری مثل روشهای میانگین گیری )ماهیانه، سالیانه و . . . (، روشهای محاسبه واریانس و انحراف معیار و تکنیک های محاسبه احتمال بهره برداری های فراوانی می شود. یکی دیگر از شاخه های علمی که به کمک داده کاوی آمده است هوش مصنوعی می باشد.

هدف هوش مصنوعی هوشمند سازی رفتار ماشینها است. می توان گفت تکنیک های هوش مصنوعی بطور گسترده ای در فرآیند داده کاوی به کار می رود بطوریکه بعضی از آماردانها ابزارهای داده کاوی را بعنوان هوش آماری مصنوعی معرفی می کنند.

قابلیت یادگیری بزرگترین فایده هوش مصنوعی است که بطور گسترده ای در داده کاوی استفاده می شود. تکنیک های هوش مصنوعی که در داده کاوی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از شبکه های عصبی، روشهای تشخیص الگوی یادگیری ماشین و الگوریتمهای ژنتیک ونهایتا تکنیک ها و ابزارهای گرافیک کامپیوتری و مصور سازی که  بشدت در داده کاوی بکار گرفته می شوند و به کمک آنها می توان داده های چند بعدی را به گونه ای نمایش داد که تجزیه وتحلیل نتایج برای انسان براحتی امکان پذیر باشد [Gupta 2006].

?>

دانلود - 3000 تومان

ابزارها و تکنیک های داده کاوی , تحقیق داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن , تحقیق در مورد داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن , داده کاوی , داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن , دانلود تحقیق داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن , روشهای داده کاوی , مقاله داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن , مقاله در مورد داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن , پیشینه تحقیق داده کاوی و تکنیک ها و روشهای آن
مطالب مرتبط :
راهنمای خرید
ابتدا برروی گزینه دانلود کلیک کنید ، سپس به صفحه انتخاب بانک منتقل میشوید ، آدرس ایمیل خود را وارد کنید ، بانک مورد نظر را انتخاب کنید ، سپس برروی رفتن به درگاه پرداخت کلیک کنید . بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی و پرداخت ، به سایت برگردانده میشوید ، لینک دانلود به شما داده میشود . این لینک تا 24 ساعت قابل استفاده خواهد بود . همچنین با استفاده از کد پیگیری و آدرس ایمیل داده شده میتوانید ، از قسمت پیگیری به مدیر سایت تیکت بزنید و یا مجددا محصول خریداری شده را دانلود کنید.
پیگیری خرید و دانلود مجدد
ایمیل شما :
کد پیگیری : 
جستجوی مقاله و سوال
برای جستجو کافیست بخشی از موضوع مورد نظر خود را وارد کنید
خرید از شما
در راستای بهبود کیفیت سایت در نظر داریم فایل های شما از جمله پروژه ( آمار ، کارافرینی و . . .) و دیگر موارد را خریداری کنیم . توجه داشته باشید فایل های موجود در اینترنت که به صورت رایگان یا پولی می باشد را به هیچ وجه خریداری نمی شود . روند به اینصورت می باشد که قسمتی از فایل را برای ما ارسال کرده در صورت تایید کیفیت و تکراری نبودن ، از شما خریداری می شود . برای تماس با از طریق زیر اقدام فرمایید : ایمیل : info@bank-paper.ir یا استفاده از فرم تماس با ما
اخبار دانشگاهی واستخدامی
امکانات سایت

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به Bank-paper.ir است .
هر گونه کپی برداری از مطالب ، محصولات ، قالب و سایر اجزای سایت طبق ماده 12 قانون جرائم رایانه‌ای پیگرد قانونی خواهد داشت و با متخلف به روشهای گوناگون برخورد خواهد شد .
 
به بانک مقاله امتياز دهيد

به اين صفحه امتياز دهيد

با تشکر از حمايت شما